Napenergia Plusz Program (NPP)
Kedves Érdeklődő!
Információink szerint a Napenergia Plusz Program kiírója az alábbi feltételt alkalmazza a támogatói okiratában:
„Tudomásul veszem és vállalom, hogy ha az ingatlanban mégis gazdasági tevékenység folyna, akkor a támogatás – az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. kormányrendelet (a továbbiakban: Ávr.) 97.§-ban foglaltakra tekintettel – jogosulatlanul igénybe vett állami támogatásnak minősül és annak alábbi jogkövetkezményeit viselem: a támogatás jogosulatlan igénybevétele, jogszabálysértő vagy nem rendeltetésszerű felhasználása esetén a jogosulatlanul igénybe vett támogatás összegét az Ávr. 98.§-ban meghatározott ügyleti és (késedelem esetén) késedelmi kamattal növelt mértékben visszafizetem.”
Cégünk a fenti előírás miatt állásfoglalást kért a az NFFKÜ-től,az ügyben, hogy az adóazonosítóval végzett energia értékesítés gazdasági tevékenységnek minősül e.
Megkaptuk az NFFKÜ állásfoglalását, arra vonatkozóan, hogy a pályázatban résztvevők választhatnak-e más villamosenergia piaci szereplőt a megtermelt, de fel nem használt vagy be nem tárolt áramuk értékesítésére.
Az állásfoglalás értelmében kizárólag ugyanolyan konstrukcióban valósulhat meg az áram értékesítése más piaci szereplő részére, mint amiben jelenleg értékesítik a pályázat szereplői.
Mivel a pályázati kiírás értelmében nem végezhetnek gazdasági tevékenységet az erőmű telephelyén, ezért kizárólag adóazonosító jellel történő elszámolás lehetséges csak.
Azt, hogy egy magánszemély mikor jogosult adóazonosító jelével áramot értékesíteni, a Nemzetgazdasági Minisztérium állásfoglalása rögzíti.
Az NFFKÜ állásfoglalása:
„A Kedvezményezettnek a projekt fenntartási időszakában lehetősége van arra, hogy a megtermelt és fel nem használt, illetve le nem tárolt áramot eladja az aggregátor cégnek anélkül, hogy ez gazdasági tevékenység végzésének minősülne.
Felhívjuk azonban a figyelmet, hogy a Kedvezményezettnek a fenntartási időszak alatt szükséges megfelelnie a Pályázati felhívás, valamint a támogatói okirat fenntartási időszakra előírt kötelezettségeinek, amely kötelezettségek teljesítését az áram eladási tevékenység nem befolyásolhatja.
Továbbá javasoljuk, hogy minden esetben vegye fel a Kedvezményezett a kapcsolatot a szerződéskötést megelőzően a beruházással érintett ingatlan területén illetékességgel rendelkező DSO-val is.
Kiemelten felhívjuk a figyelmet, hogy az áram eladása egy aggregátor cég felé egy még új, kevéssé szabályozott piacon történik, így kellő körültekintéssel járjon el a szerződéskötés, valamint a szerződés teljesítése során.